lauantai 11. syyskuuta 2010

Intiaanien helmikorutyötkurssin antia

Olin tänään kansalaisopistolla opiskelemassa intiaanien helmikorutöiden alkeita. Helmitöitä en ole aikaisemmin tehnyt, mutta olen niistä kovasti kiinnostunut. Tämän tyyppinen koruilu ei ole aivan ominta tyyliäni. Olen menossa vielä myöhemmin syksyllä hopea- ja helmikorukursseille, jotka ovat enemmän "minua". Hauskaa kuitenkin oli ja opin perusjuttuja. 

Tämä sormus oli ensimmäinen työ, joka tänään tehtiin - suorapujottelu. Täytyy sanoa, että tällaiset yksinkertaiset jutut on minun makuuni. Tämän tekeminen oli superhelppoa, mutta tykkään lopputuloksesta silti. Helmet on pujoteltu siimaan.


Seuraavaksi opettelimme kukkapujottelua. Tein tällaisen rannekorun. Helmet on pujoteltu langalla. Totuuden nimissä täytyy sanoa, etten ole koskaan kovasti tykännyt siitä miltä yksinkertainen kukkapujottelukoru näyttää. Jostain syystä ei vaan ole minun juttu.


Sitten harjoiteltiin kukkajonon pujottelua ja tein taas sormuksen. Kukkajonokorut on mielestäni kauniita ja näitä varmasti teen vielä jatkossakin. Ehkä käsialakin paranee kun seuraavaa korua tällä tekniikalla teen...


Tällainen oli tämän päivän anti.
Huomenna menen vielä figuuripujottelukurssille. Siellä tehdään helmistä ainakin kolmiulotteinen lisko ja mahdollisesti sille koru. Odotan innolla! Mikäli liskosta tulee riittävän siisti minun standardeillani, voin laittaa siitä kuvan tänne blogiin :) 
Nyt, hei hei!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti